EGZOZ GAZI EMİSYON ÖLÇÜM YETKİ BELGESİ İÇİN İSTENEN BELGELER VE SÜRECİN İŞLEYİŞİ
1) TS 13231 Standardı Hizmet Yeterlilik Belgesi,
2) Geçici veya daimi işyeri açma ve çalışma ruhsatı,
3)Egzoz gazı emisyon ölçümünde çalıştırılacak personelin eğitim belgeleri,
4) Egzoz gazı emisyon ölçüm cihazının tip onayı ile damgalama ve muayenesine yönelik belgeler,
ile birlikte İl Müdürlüğümüze ilgili belgelerin aslı veya verildiği kurumca onaylı sureti veya noter onaylı sureti ile müracaat edilir. Belgelerin doğruluğu kontrol edildikten sonra belgenin fotokopisi, ilgili görevli tarafından isim ve unvan yazılarak tasdik edilir ve sisteme kaydedilir. Belgelerden, ilgili kurum ve kuruluşların elektronik bilgi sistemlerinden veya e-Devlet üzerinden elde edilebilenler bu sistemlerden temin edilerek sisteme kaydedilir. İstasyonun yerinde incelenmesi sonucunda gerekli şartları sağlamış olanlar, egzoz gazı emisyon ölçüm yetki belgesi ücretini Bakanlığın Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü hesabına yatırır. Ücretin yatırıldığını gösteren dekontun İl Müdürlüğümüze teslim edildiği tarihten sonraki on beş gün içinde egzoz gazı emisyon ölçüm yetki belgesi düzenlenir.
Egzoz gazı emisyon ölçüm yetki belgesi verilmesine esas olan bilgi ve belgelerden herhangi birinin değişmesi halinde ilgili İl Müdürlüğümüze on beş gün içerisinde müracaat edilmesi zorunludur.